vrijdag 14 september 2012

Trouwfotografie: bruiloft Anne en Hugo in Rotterdam


De bruiloft van Anne en Hugo barstte van de creativiteit. Dat merkte ik al, toen ik 's ochtends binnenkwam. Toen ik om het hoekje keek van de kamer waar Anne werd gestyled, ving ik al een glimp op haar knalroze jurk. In de woonkamer lagen de zelf ontworpen ringen, de zelf gemaakte buttons (in plaats van corsages) en zelfs Anne's jasje was eigen ontwerp!

Hugo liep nog heel relaxed in spijkerbroek en T-shirt rond. Met de twee videografen besprak hij de dag en de apparatuur; als filmmaker heb je daar natuurlijk een mening over! En Anne is grafisch ontwerpster, dus dat deze dag in beeld vastgelegd zou worden, was logisch. We waren dan ook met twee fotografen. Zo konden we mooi opsplitsen en richtte ik me tijdens de voorbereidingen op Hugo.

En Hugo bleef ontspannen: nog even muziek uitzoeken, de tandem uit de berging halen, de post ophalen (nog geen leuke trouwpost, maar blauwe enveloppen...) en uiteindelijk dan toch omkleden, ondertussen ervoor zorgend dat kat Jerry niet in de slaapkamer kwam.
Ondertussen druppelden de eerste gasten binnen. Allemaal in het zwartwit, een mooi contrast met Anne's jurk.
Toen Anne klaar was, moest Hugo toch even wat zweet van zijn voorhoofd deppen. Bij de ontmoeting spatten de vonken er vanaf.

Daarna stapten we op de fiets, Anne en Hugo op hun eigen tandem (en pas op de foto zag ik dat Anne Hugo al het werk liet doen ;-)). Een leuk rondje door Rotterdam, helemaal 'hun' stad. Zo gingen we naar de Kunstacademie, waar ze elkaar hebben leren kennen, werd Anne toegezongen door een zwerver (die zichzelf probeerde uit te nodigen voor het feest) bij brasserie Pierre, hebben ze daar lekker koffie gedronken en vonden ze een mooie plekjes in de winkel en etalage van Depot Rotterdam.

Vervolgens liepen we met de daggasten naar Salonboot De Animathor, Anne op bijpassende slippers. Anne's vader moest nog even zijn zweethanden afvegen, maar gaf zijn dochter toen in volle overtuiging 'weg' aan Hugo. Ze werden getrouwd door een 'BABS'; een buitengewoon ambtenaar burgerlijke stand. Ze hadden namelijk een goede vriend gevraagd de huwelijksceremonie te leiden. En ook al was het zijn eerste keer; hij bleek het erg goed te kunnen. Vol humor vertelde hij het persoonlijke verhaal van Anne en Hugo, waaruit bleek dat Anne gelukkig niet snel opgeeft. Zo wist hij een gedeelte van hun sms-verkeer uit de kennismakingsperiode te herhalen. Anne sms-te: "Zullen we komend weekend uitgaan?", waarop Hugo antwoordde: "We gaan toch binnenkort al met de hele klas?". Gelukkig heeft ze volgehouden en is de liefde nu duidelijk wederzijds.

Na de ceremonie werden er ballonnen opgelaten. Die verdwenen snel uit het zicht; het waaide flink. Dat merkten we ook tijdens de boottocht die daarop volgde. Maar we hadden geluk, want het zonnetje brak door! Tijdens deze tocht was er tijd voor cupcakes (door een vriendin gemaakt) en gezellig bijkletsen. We meerden aan bij De Vertrekhal, waar het diner en het feest zouden zijn. Vanaf de kade werden we toegezongen door de zanger Boudewijn Hansen. Hij zong een paar nummers speciaal voor het bruidspaar, dat vrolijk meezong. Vervolgens improviseerde hij erop los naar de gasten, heel persoonlijk en mooi. In De Vertrekhal ging de gezelligheid gewoon door. Mijn taak zat erop, maar ik weet dat de bbq en het aansluitende feest een groot succes zijn geweest en dat de dag in stijl is geĆ«indigd in Hotel New York.

Anne en Hugo, bedankt voor jullie vertrouwen! Ik vond het een feest om jullie originele bruiloft te fotograferen!

Ga je ook trouwen? Ik ben benieuwd naar jullie plannen! Neem contact met me op via www.mariekezwartscholten.nl.




1 opmerking: