vrijdag 26 oktober 2012

Profilering op social media door goede fotografie

Een workshop over profilering via social media en dan gericht op fotografie, leuk! Zeker als je die zelf mag geven.

Het netwerk waarvan ik lid ben, ViZi, biedt elk jaar in oktober workshops aan voor de ondernemende vrouwen die lid zijn. En dit keer had ik aangeboden een workshop te geven met de titel "Een professionele uitstraling op social media door goede fotografie".
Op social media steek je vaak energie in het goed en professioneel neerzetten van je tekst. Maar dit is natuurlijk minstens zo belangrijk voor het beeldmateriaal dat je laat zien! Een foto blijft meestal lang bij mensen hangen.

Ik paste mijn reeds bestaande workshop helemaal aan. Met behulp van drie leuke dames van ViZi, maakte ik een maand geleden nieuwe foto's voor de presentatie.

Gisteravond was het zover. In de geweldig mooie, gloednieuwe studio van Petrina ('s ochtends moesten de deuren er nog in gezet worden!) hadden we een ontvangst geregeld met kaarsjes, drankjes en koekjes. Daarna schoven de dames aan voor de workshop. Het eerste gedeelte ging over poseren voor profielfoto's: vòòr de camera dus. Het tweede gedeelte ging over licht en compositie: achter de camera. Dit wisselde ik af met wat oefeningen, waardoor het een interactieve avond werd. Natuurlijk werd steeds de link gelegd met social media.

De reacties waren zeer enthousiast, heel fijn!
En vandaag zag ik dat de eerste profielfoto's al werden aangepast. Mooi om te zien dat het geleerde meteen in praktijk wordt gebracht.

En ik had zelf meteen de smaak te pakken voor het geven van deze workshop. Dus als je hierin geïnteresseerd bent: laat het me weten! Neem contact met me op via www.mariekezwartscholten.nl. Dat kan natuurlijk ook als je je profielfoto met de gewenste uitstraling liever door een professioneel fotograaf laat maken.

Voor nu wil ik in ieder geval de ontzettend leuke groep vrouwen bedanken voor hun deelname, enthousiasme en gezelligheid (beetje laat geworden ;-)). En in het bijzonder wil ik KarinJudith en Marjan bedanken voor de foto's die ik van hun mocht maken en natuurlijk Petrina voor het helpen met de workshop en vooral het keiharde werken om die mooie studio op tijd af te hebben!
















www.mariekezwartscholten.nl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten